Чому непопулярний інтернет-банкинг?

IMG_1786

В 2012 році ми з Максом вирішили створити програмний продукт. Зовсім не фантастичний, до речі, а дуже практичний і корисний – на 2012 рік тема мобільного банкингу була гарячою і актуальною. В принципі, вона такою залишається і зараз, просто вже перейшла вершину hype cycle, плюс досить серйозно здевальвувала через невдалі спроби копіювання західних аналогів і трохи несумісну з її життям банківську систему. Ну дійсно, як мобільний банкинг може стати популярним в цій країні, якщо товариш вже тиждень безуспішно намагається перевести мені гроші з іншого банку і йому це технічно не вдається? Не через проблеми з системою, а з usability всієї послуги! Як нормальна людина може вгадати дикий задум айтішників і процеси в бек-офісах двох банків щоб правильно заповнити всі поля в формі і вибрати правильне формулювання в аналітиці платіжки? Номер рахунку 2600, МФО, назва отримувача (банк чи людина?), ЄДРПОУ банку, правильно написане ім’я людини, ІПН людини, номер рахунку 2625, правильно вибрана фраза в коментарі – це скільки, 8 параметрів? Я ніколи не забуду очі австрійки в Фуршеті на Подолі, де треба було запам’ятати 6-значний код товару і ввести його вручну на вазі. Для порівняння, до недавнього часу європейцю треба було знати тільки номер рахунку і МФО, а зараз це просто одне довге число IBAN. Напевно власне тому дорогі перекази картка-картка такі популярні в нас, бо це реально осягнути навіть продавцю зимової ґуми на базарі на Петрівці. (Реклама: якщо є бажання вирішити цю проблему і змусити клієнта користуватись інтернет- і мобільним банкингом – звертайтесь в BanQ (openbanq.com.ua) або в Кодрум (qoderoom.com) – там знають як)) Але є купа обмежень: все-таки 16 цифр це все ще не “дружній інтерфейс”, для того щоб “отримати гроші на карту” треба комусь послати SMS-кою той номер, а багато людей боїться це робити, ну і високі комісії за переказ.

Що робити? Як ідея – людина дає якийсь номер контрагенту один раз, по цьому номеру іде “запит на дружбу в банку”, далі система шле якийсь код підтвердження, і так далі – встановлюється контакт, але все мусить бути так само складно як в Blackberry, бо в банку не може все бути просто, як на Фейсбуку, правда? Є маса способів як втекти від вводу реквізитів до іконок і символів і найпримітивніший ми вже всі знаємо – це створення шаблонів. 21 століття! Ми говоримо про штучний інтелект, а платимо далі на 8 реквізитів? Платити треба месенджерами, платити треба через Bluetooth друзям поблизу без інтернету, платити треба голосом, зрештою – Siri тільки чекає, коли її попросять кудись заплатити гроші..

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s